Hľadať...
HORE
Nezaradené

Chata Zátišie pod lesom

Sú chvíle, keď človek potrebuje zmenu. Počas týchto pohnutých časov, kedy je stretávanie obmedzené, človek rozmýšľa v rámci aktuálnych opatrení. Sme 3 rodiny, ktoré sa pravidelne stretávame. Naše deti spolu chodia do školy, vídavajú sa na ihrisku. Takže keď padlo spojenie „víkendová chatovica“, vedeli sme, že zostava je jasná. Našli sme chatu, ktorú všetci jednohlasne odsúhlasili, stanovil sa dátum. A bláznovstvo šiestich dospelých s ôsmymi deťmi mohlo začať. Áno urobili sme si to úplne dobrovoľne :DDD. Áno bol to masaker, ale taký na ktorý sa spomína celý život! A ešte jedna vec. Ak budete mať pocit, že toto je reklama na spomínané ubytko, tak svojim spôsobom aj je. Lebo sa nám veľmi páčilo a odporúčame všetkými desiatimi.

Nižná Boca

Mapa, kde sa chatica nachádza Zdroj: mapy.dennikn.sk
Chata Zátišie pod lesom
Širšie okolie Zdroj: mapy.dennikn.sk

Vietor nás zafúkol do dediny Nižná Boca. Kto by nevedel kde sa nachádza, tak napríklad v blízkosti je aj Vyšná Boca :))).

V širšom okolí sa rozprestiera pekná príroda Nízkych Tatier. Z chaty sa dá zvrtnúť kopec pekných výletov, ľahšej aj náročnejšej turistiky.

Nižná Boca prekvapila nádhernými dreveničkami. Mnohé z nich sú veľmi citlivo renovované. V blízkosti možno navštíviť aj známejšie miesta ako Čertovica, Chopok, Ďumbier….

Plán zájazdu

Predĺžený víkend patril nám. Už vo štvrtok sme pobalili všetky paky sraky a až do nedele užívali salám párky :))). Čas na nudu pri tejto hviezdnej zostave veru nebol. Ale prekvapivo som si oddýchla. Keď som sa šišmala v kuchyni, zatiaľ niekto ďalší prizeral deti vonku. A už len to, že sa človek v kľude sústredí na JEDNU vec, je vlastne pohoda.

Ináč nedá mi nespomenúť presuny. To s detiskami je vždy sranda. Nakúpiť, pobaliť, nasúkať do auta, do toho sa niekto pobije/udrie/spadne… Zásadne sa s pánom manželom nevieme dohodnúť na jednotnom čase odchodu :)))). No skrátka talianske manželstvo v slovenskom prevedení. V takýchto chvíľach to jednoducho vrie :)))). Ale na čom sme sa všetci rýchlo zhodli bolo jedlo a minivýletíky do okolia:

• Jedálníček: keď ideme na výlet len mamičky s deťmi, tak je to o párkoch, praženiciach, natretých rožkoch. Neviem, kedy to prerástlo do rozmerov „poďme sa pretekať, kto navarí lepšie“. Ale skrátka, keď ideme aj s tatinami, tak stravovaciu latku máme nastavenú bárs vysoko! Len tak zo srandy, malá ukážka :). Pre niekoho možno inšpirácia na zajtrajší obed :)))). Olovrantíky a malé snacky som si dovolila neuviesť:
RaňajkyObedVečera
ŠtvrtokBORŠČ – 10 hodinový vývar z kostí poslúžil ako základ, pripravovaný na ohni počas víchrice (sa to odzrkadlilo na výraznej chuti :))) )
PiatokPárky„Len“ obložené řožky (kvôli výletu, ale pre blog by som mala vymyslieť niečo zvučnejšie, aspoň vyprážané rezne :))) )Grilované pstruhy so šťuchanými zemiakmi na masle (grilované za menšej víchrice, ale našťastie sa to negatívne neodzrkadlilo na chuti)
SobotaPraženicaVykostené kuracie stehná na vínePečené zemiaky, cuketa, cvikla, paprika…. podliate vínom, maslom a lááááskou
NedeľaPárkyBoršč a chleba vo vajíčku na cestu :DDD
Jedálny lístok: vhodné zaškrtnite Zdroj: Vlastný
  • Program zájazdu: sedieť niekde len tak 4 dni na zadku nemá asi význam. To sme mohli aj doma ostať. Okrem varenia sme podnikli nenáročné prechádzky po okolí. Čerešničkou bolo saunovanie, kúpanie v mrazivom potoku a večer máganie sa v rozkúrenej kadi pod holým nebom. Som sa pozerala na tie rozžiarené tváričky detí a veľmi ma hrialo pri srdci. Večer, keď drobci pospali, sme sa sa oddali spoločenskej hre Muži vs. ženy. Je to fakt vďačné, nenáročné, vždy sa pri tom dobre narehoceme.

Výšná Boca

V piatok sme sa vybrali na nenáročnú prechádzku do dedinky vzdialenej asi 4 km. Bol mrazivý deň, fúkal vetrisko a husto snežilo. Za 24 hodín ako sme tam boli, napadlo dobrých 20 cm snehu. Kráčali sme dolinou, chodníkom, ktorý z väčšej vzdialenosti lemoval hlavnú cestu. Dorazili sme k lyžiarskemu vleku, v bufete pod ním sme si dali niečo na zohriatie a išli späť do chaty. Poobede sa deti spúšťali na saniach a boboch na briežku pri chate. Podotýkam, že „spúšťadlá“ patrili majiteľom chaty, ktoré nám ochotne požičali!

Poobede sme z potoka čerpadlom natiahli vodu do kade. Chalani v nej rozkúrili a večer bolo postarané o parádny zážitok. Deti boli jednou nohou v saune, druhou sa váľali v snehu a do toho odbiehali do stále studenej kade. Až večer si ju užili na plno, sa v nej varili ako také kurence :)))).

Tour de Nižná Boca

V sobotu sa počasie umúdrilo. Bolo mrazivo, ale slnečno a bezvetrie – teda až na jedno miesto na vrcholčeku. V rámci dediny a kúsok nad ňou sme urobili veľmi pekný a nenáročný okruh. Deti si vzali aj sánky a boby, tak sme sa trošku i pospúšťali.

Poobede sme sa opäť prebavkali v okolí chaty, v saune, potoku a kadi.

Aj v 35ťke sa dá začať 🙂 Zdroj: Vlastný

Na záver Záver

Verím, že ste sa aspoň pousmiali nad našim bláznivým výletom, alebo som Vás vrátila k peknému zážitku. Prajem nám všetkým veľa bláznivých chvíľ, ktoré možno v danej chvíle nevieme oceniť, ale s láskou sa k nim znova a znova vraciame v spomienkach. Kto si už spomína ako ležal na gauči a vyzivoval? Je to občas o vybočení z komfortnej zóny, niekedy únave, ale hlavne je to o emóciach, vôňach objatiach a ľuďoch, ktorých máme v sárdci.

Napíšte komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

This error message is only visible to WordPress admins

Error: No connected account.

Please go to the Instagram Feed settings page to connect an account.